Kreta, Rhodos og Mallorca. Klassiske og velkendte charterrejsemål, som danskerne tilsyneladende ikke kan få nok af.
Ifølge Bravo Tours, der er Danmarks tredjestørste charterbureau, så er det de gode gamle rejsemål, der hitter i sommerferien. Peder Hornshøj, der er direktør i Bravo Tours, mener, at vi vanedyr, når det gælder ferie. Danskerne vil være sikre på at ferien bliver en succes og vælger derfor det velkendte.
Flere end 3,5 millioner danskere holder ferie de kommende uger og mange af dem rejser en uge eller to sydpå, skriver standby.dk
Og det er Mallorca, der er det helt store hit hos Bravo Tours. Men også Kreta, Rhodos, Algarve og Costa del Sol sælger godt.
Luksus og all inclusive hos Apollo Rejser
Hos Apollo Rejser har de store sællerter i forhold til tidligere år været de græske øer Samos og Santorini, men også Playitas på Fuerteventura, der er populært til aktiv ferie.
Kunde- og kommunikationschef hos Apollo Rejser, Glenn Bisgaard, fortæller desuden, at danskerne i stigende grad vælger lidt mere luksus til årets sommerferie. Og så er all inclusive stadig hot.
Sidste år kunne flere charterbureauer melde om til tilbagegang for all inclusive-konceptet, men hos Apollo Rejser går det stik modsat. Glenn Bisgaard mener, at der er en sammenhæng mellem flere hotelstjerner og valget af all inclusive – når man vælger 4- og 5 -stjernede hoteller, så følger kvaliteten med, og sådan er det også med all inclusive.
Når det gælder storbyferie, så er Barcelona helt i top. Den spanske by har da også alt, hvad der skal til for en vellykket ferie, og så behøver Barcelona ikke kun at være storby – her kan du boltre dig på en håndfuld rigtig gode strande, der ligger tæt på centrum.
Ifølge Glenn Bisgaard, så har sommersalget været flyvende på trods af det gode vejr herhjemme. Den eneste destination, der har skuffet salgsmæssigt er Montenegro.
Be the first to comment