Dengang i 1998 var konceptet klart. Grundlæggeren af det succesfulde Nikki Beach brand, Jack Penrod, ville åbne verdens bedste beach clubs på de mest mondæne adresser.
Det skulle være så eksklusivt og trendsættende at klientellet ville give sig selv. Sådan er det blevet, kæden er verdensberømt og i dag er Nikki Beach ikke kun fancy barer, men også hoteller, pladeselskab og eget tøjmærke.
Det er gået stærkt for Jack Penrod, siden den første beach club åbnede på Miami Beach, er yderligere ni kommet til og seks er på vej.
Med clubs i St. Tropez, Marbella og St. Barths er man sikker på at være hvor jet-settet kommer, men man har også valgt at åbne i f.eks. Marrakech i Marokko og på Koh Samui i Thailand. Desuden har Nikki Beach midlertidige clubs til bla. filmfestivalen i Cannes og Toronto.
Stort set alle clubs er i dag udvidet til også at tilbyde lækker gourmetmad, beliggenheden på stranden gør selvfølgelig at det er pragtfulde steder at indtage dagens sidste måltid inden man slår sig løs i natten.
Senere er også hoteldelen kommet til, Nikki Beach Club på Koh Samui tilbyder lækre bungalows i samme lyse og moderne stil som alle clubs også er stylet – det er dyrt, men dejligt.
Der er dem der vil sige at Nikki Beach er snobbet, det er det helt sikkert, men det er præcis derfor at man til stadighed formår at tiltrække de unge og smukke, millionærerne uanset alder og de der bare gerne vil være med på noderne.
Det er med andre ord et sted man kan være sikker på at møde ligesindede der heller ikke har noget i mod at betale overpris for stort set alt. Til gengæld kan man nyde godt af lækre omgivelser og god service.
At Nikki Beach har ramt en målgruppe er indiskutabelt, stilen er lagt og man går ikke på kompromis med kvaliteten. Hvis man vil vide hvor fremtidens hot spots ligger, så kan man følge Nikki Beach’s næste åbninger, så hold øje med Hvar i Kroatien, Paphos på Cypern og Porto Heli i Grækenland samt Qatar og Kap Verde.
Be the first to comment