Millenniumgenerationen vil hellere rejse end have statussymboler

Millenniumgenerationen prioriterer anderledes end generationerne før dem. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Airbnb, der afslører, at rejser og oplevelser er topprioriteter hos de ca. 18-35 årige.

Drevet af dels selvrealisering og dels muligheden for at tjene penge undervejs på rejsen, siger 55 % af de adspurgte i undersøgelsen, at de hellere vil spare op til rejser og oplevelser end til hus og bil.

81 % af de, der prioriterer rejser vil selv arrangere og booke fly, hotel og oplevelser, og det giver unægteligt nye udfordringer for de etablerede rejsebureauer.

Rapporten fra Airbnb har også identificeret fire forskellige rejsetyper fra millenniumgenerationen:

  • Ticklisters
    Rejsende, der søger maksimal information om rejsemål og transport og som søger velkendte attraktioner og seværdigheder
  • True Insiders
    De, der prioriterer at bo som de lokale og føler sig hævet over den almindelige turist
  • Wild Adventures
    Mennesker, der søger nye steder og nye rejseformer. Jo længere væk og jo mere ukendt jo bedre
  • Thrill Seekers
    Adrenalinjunkierne, der vil have ekstreme oplevelser og som elsker at prøve nye ting

Rapporten “How we Travel” viser, at status i dag ikke er en ny bil, men at vide præcis hvad der rør sig og er in. At opleve og dele noget på de sociale medier, som dine venner endnu ikke har set, siger Chip Conley fra Airbnb.

2 Comments

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*