22. oktober 2018

Vi praler med vores rejser

Selfies og sociale medier er blevet en del af vores rejse

Tidligere blærede vi os primært med vores materieller goder, men i dag er rejser blevet et statussymbol, som vi ikke tøver med at prale af.

Sådan ser det i hvert fald ud hos millennium-generationen, der ifølge en undersøgelse fra hotels.com har taget et nyt tag i brug, når der skal prales på de sociale medier: #travelbrag

Faktisk er det at prale med sin rejse så udbredt, at hele 10 % af de adspurgte vælger hotel efter mulighederne for at blære sig med lækre billeder på Facebook og Instagram, der er de mest populære medier.

Og netop det at være online er helt uundværligt for os, når vi rejser. I gennemsnit bruger danskerne 73 minutter om dagen på de social medier på ferien.

38 % af de 18-29 årige vil hellere uploade en selfie fra rejsen end et billede af familien. Og 12 % foretrækker at tage på ferie med mobiltelefonen fremfor kæresten, viser undersøgelsen.


Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*